NIKMAT ALLAH

NIKMAT ALLAH
NIKMAT PENCIPTAAN

Wednesday, December 9, 2020

TAK ADA SELERA

 Bismillahir Rahmanir Rahim

Assalamualaikum warahmatullahi Wabarakatuh

Rabu 9 Disember 2020


Alhamdulillah ala kulli hal..di umur senja satu perkara sering berlaku...kurang berselera dengan makanan...Ada yang kata kouta makanan dah cukup..namun selagi Ada umur rezeki tetap Allah sediakan..


Sejak Saya mengidap ulcer di mulut semua makanan mudah di tolak sekalipun yang Saya minat.  Demi tidak membiarkan perut kosong Saya paksa juga mengalas perut..sejak kuarentin Saya terpaksa menelan probiotic..kerana memang tidak Ada selera..semoga tidak menambah penyakit...


Kata orang jika kurang berselera Cuba tengok orang Lain makan Dan ini juga Saya lakukan melalui video street food..malah nak menanam rasa syukur Saya menonton video perkampongan di lndia...cara simple mereka memasak untuk satu keluarga yang ramai Dan alangkah lazatnya setiap suapan yang masuk ke mulut ...

Namun setelah meyaksikan semua itu selera masih tumpul...sebut sahaja makanan kegemaran Saya..Nasi dagang,Nasi kerabu,tomyam,ayam percik,Nasi Arab..deria ingin menjamu selera tidak berubah..

Saya bertanya suami Saya tentang seleranya..TIADA masalah katanya..DOA pada Allah dia menasihatkan agar di kembalikan nikmat deriarasa ..semoga Saya kekal sihat Dan dapat bersama suami yang kembali menemankan Saya..dulu pantang dengar icecream,chokelat...Kini depan Mata pun Saya boleh tolak.. lnilah kebesaran Allah..boleh member Dan menarik nikmat..semoga Allah tidak tarik nikmat beriman.. aamiinn

No comments:

Post a Comment