NIKMAT ALLAH

NIKMAT ALLAH
NIKMAT PENCIPTAAN

Tuesday, December 8, 2020

STIGMA

 Bismillahir Rahmanir Rahim

Assalamualaikum warahmatullahi Wabarakatuh

Selasa 8 Disember 2020


Alhamdulillah...sudah masuk hari ke delapan mangsa positive covit daripada ahli keluarga Saya di kuarentin..dengarnya semalam menantu Saya telah selamat pulang kerumah nya di Batu Pahat dengan penuh kesyukuran ...semoga terus lah dia negative covit sepanjang hayat. Dengarnya orang positive covit kerajaan negeri Johor menyediakan pampasan RM seribu seorang . ...mungkin rakyat Seluruh Malaysia layak rasanya.


Di peringkat awal wabak covit STIGMA pesakit amat mengerikan. Ada Berita menyebut merebaknya covit Tak boleh di bendung2.. negeri Cina menggambarkan kematian yang tinggi hingga cremetries kesesakan..manusia mati bergelimpangan di jalaraya Dan sebagainya. .amat mengerikan ..tiba2 sekarang senyap tidak Ada lagi laporan ngeri Dan Malaysia mencatat jumlah pesakit sembuh yang memberansangkan.


Saya percaya takdir Allah yang Maha Kuasa..berlaku atau tidak berlakunya sesuatu adalah dengan izinNya tanpa kecuali...jika Covit merupakan satu konspirasi Kuasa besar dunia ia berlaku dengan izin Allah..masing2 menanam saham untuk di kutip hasil di akhirat..yang jelas tugas hamba adalah untuk menyembah Allah bukan nafsu atau sekutu yang lain..sumber rujukan jelas Alquran Dan Sunnah..yang penting ikhlaskan keujudan Kita untuk mencari redho Allah semata.


Tajuk STIGMA Saya bawa dalam blog ini kerana tanpa sedar Saya Ada terima tempias positive covit...selaku PUS (Person Under Surveillance) Saya juga di kuarentin..anak datang menghantar keperluan hanya di depan pintu, makanan online sangkut di pagar. ..Dan satu perkara yang ketara berlaku ialah jiran berbangsa Cina menghilangkan diri dari orbit kejiranan....takut jangkitan agaknya kerana dia nampak ambulan datang mengambil suami Saya positive covit.


Sebelum itu kariah surau menalipon samada suami Saya menyertai jemaah surau sekembali daripada bercuti...atau singgah di mana2...begitulah STIGMA positive covit..semoga Allah beri pengampunan kerana berstigma

Samb...

Hari ini 9 Disember  InsyaAllah suami Saya akan pulang ke rumah menghidupkan semula suasana tenang beribadah di rumah..kalau perlu berehat Dan kuarentin tambahan biarlah STIGMA Covit terus lenyap kerana masyarakat telah didoktrinkan untuk lebih takut Covit berbanding takut Allah..masjid masjid yang sepi masih belum berfungsi menampong jemaah untuk berdoa..Saya melihat kegersangan hati umat menjadi2..politik Dan matlamat berjuang bukan lagi menegakkan kebenaran Dan mencegah mungkar..hati sepi daripada ihsan..nauzubillah..sedangkan di sekitar Kita para malaikat bersesak sesak mengamiinkan doa orang yang ikhlas.


Saya dirumah bersama kucing Loki sering bercakap kerana Saya yakin setiap makhluk Allah di iringi malaikat.  Satu saat Saya tergigit ulcer di mulut terlalu sakit hingga Saya menangis...Loki memandang Saya penuh sayu...menghampiri Dan mengesel kaki Saya seolah suruh bertenang...maksudnya dalam Kita kecoh dengan penceritaan dunia penuh kepalsuan..Cuba sentuh deria kerohanian berapa sensitive nya Allah memerintahkan Kita kembali kealam realiti tentang keujudanNya, yakin padaNya Dan bersiap untuk kembali dengan Aman kepadaNya...

Seorang ulama besar di Lebanon meninggal dunia pertengahan November akibat Covit..ramai menganggap dia syahid..Saya pun berpendapat demikian semoga selepas ini Kita dapat perbetulkan akidah lurus untuk hidup berprinsip,bermaruah Dan berihsan Dan mati berakidah murni. Semua adalah dengan IZIN Allah..kalau Ada pun stigma negative tentang Covit ia ciptaan manusia semata.WaAllaualam

No comments:

Post a Comment