NIKMAT ALLAH

NIKMAT ALLAH
NIKMAT PENCIPTAAN

Thursday, December 10, 2020

INNALILLAHI WAINNA ILAIHI RAJIUN

 Bismillahir Rahmanir Rahim

Assalamualaikum warahmatullahi Wabarakatuh

Khamis 10 Dec 2020


Dari Allah Kita datang Dan kepadaNya Kita kembali...satu kalimah penenang jika Kita insaf Dan faham kedudukan Kita selaku hamba Allah di muka bumi ini.  Ibarat masing2 menunggu giliran untuk pulang...pg ini adik Saya nombor 9 Hj Hairudin telah sampai gilirannya bertemu Allah ..semoga Allah merahmati.


Hj Hairudin unik kerana dia banyak berbusiness..yang paling berjaya adalah Nasi Arab...tahun 2008 satu2nya business Nasi Arab terawal di Malaysia Dan tiap Kali musim Ramadhan beliau akan berinfaq untuk iftar...ya Allah terimalah infaq adikku ini.


Hairudin meninggal kan kami di usia 61 tahun..masih muda Dan hubungan Saya dengarnya memang intim...tiap Kali saya ada tamu Saya pasti akan membawa mereka menikmati Nasi Arab sedap Dan pelanggan tetapnya bertambah setiap tahun.. alhamdulillah.

Saat Saya menulis blog Saya ternampak2 wajahnya Dan kesayuan menerpa ..gugurlah air Mata sedih kerana Saya akan kehilangan seorang tokoh adik yang penuh kasih sayang di jiwanya. 

Terkini adik beradik Saya tinggal 9 orang..no 2,3,6,7,8,10,11,12,13

Saya mendoakan kebaikan buat Hairudin yang sekarang masih d ppum dengarnya untuk ujian Covit...semoga Allah permudahkan pengkebumian jenazah..

No comments:

Post a Comment