NIKMAT ALLAH

NIKMAT ALLAH
NIKMAT PENCIPTAAN

Thursday, March 12, 2020

SAKITNYA TUH DI SINI....HATI

 بسم اللّٰه الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة اللّٰه وبركاته
Rabu 11 Mac 2020/ ١٦ رجب ١٤٤١ هجريه

الحمدلله
Allah izinkan saya punya masa sedikit untuk menulis blog tentang SAKIT..Sakitnya tuh di sini ...di HATI KU..sempena sebuah lagu dangdut...pengkhianatan bercinta nyanyian artis lndonesia..biarlah jadi bukti sejarah tentang sebuah PENGKHIANATAN dalam negara Malaysia.. satu trajedi yang sering berlaku dalam sejarah kejatuhan tamaddun sesebuah negara dan bangsa..kali ini di negara dan bangsaku Malaysia,Melayu, lslam..apa pun l am a MUSLIMAH FIRST.

Saya bertekad tidak lagi mau menghabiskan masa mengikuti perkembangan politik murahan yang di sutradarakan mereka yang ingin berkuasa sampai mati kerana itu itu juga ceritanya...elok masa di manfaatkan untuk aktiviti ysng memberi faedah.

Sheikh talaqi saya menggesa umat lslam di Malaysia mulalah menTADDABUR ayat -ayat alquran kerana budaya di Malaysia ramai yang tidak berbuat demikian ujarnya. kesannya ramai yang meremehkan perintah Allah kerana kurang faham intisari yang tersirat... SubhanaAllah..jauhnya kita daripada matlamat Alquran diturunkan sebagai petunjuk, rahmat, penyembuh dan ketenangan hati..

Samb...Jumaat 13 Mac 2020/ رجب ١٨ ١٤٤١ هجريه

Sutradara drama politik di Malaysia mempermainkan rakyat sesukahati sama seperti negara kurang membangun dan bangkrap...silih berganti parti memimpin membelakangkan suarahati rakyat..berakhir dengan pemerintahan kukubesi, militeri dan komunis seolah menginginkan satu suara keras membuat dasar sesukahati dan memanipulasi emosi rakyat..di Malaysia menggunakan isu bangsa dan agama..terang2 mengingkari perintah Allah agar umat lslam membawa rahmat ke seluruh alam.

Drama demi drama di lstana mengheret Duli yang maha mulia yang di Pertuan Agong semata2 memenuhi hasat dengki dan berakhir sekarang dengan orang  yang berkhianat di sokong dan direstui rakyat ...sutradara akan berkerjasama...semoga semua selamat di sana...doa bukti HATI saya mengingkari semua mereka yang mengkhinati janji sekalipun dengan orang bukan lslam. Memenuhi janji dan berlaku adil itu dekat dengan taqwa..dimana taqwa kita..tu yang sakitnya tuh..disini..di HATIKU

lsu2 yang di sesasikan sepanjang pemerintahan sabelum ini mudah saja ditangani dengan usaha tegas dan jelas namun di biar menjadi kudis agar di lihat buruknya pemerintahan dahulu..adilkah begitu..semua manusia Allah yang cipta, ada hak masing2..hak mereka menerima lslam sudahkah kita berikan dengan baik,dengan contoh akhlak kita..kenapa kita meragui contoh Rasulullah dan para sahabat berdakwah dengan kasih sayang..itu yang saya memang SAKITNYA..tuh di HATI

Then l came to a realisation what have l done to dakwah our Malaysian non muslims..maybe a little doa...masih sakit hati ini kerana mudah di lalaikan oleh syaitan..nauzubillah..

Sakit hati ubatnya memujuk hati agar redho dengan taqdir dan perancangan Allah kerana Allah sebaik2 Perancang..beristighfar, bersyukur, bersabar serta memohon petunjuk agar Allah beri jalan keluar terbaik..semua akan bertemu Allah dengan harapan Allah redho kehidupan kita..semoga akhir hidup kita tidak membawa bekalan dusta khianat dan cinta dunia yang membelengu ramai umat lslam hari ini.

Jom ubat hati...agar tidak mudah sakit lagi dengan karenah insan yang lemah..kita kena takjub dengan kuasa Allah..coba lihat di musim Covit 19...bayangkan virus tak nampak boleh memporakperandakan kehidupan manusia sedunia!!..kalau disyaki ciptaan siapa pun untuk biological warfare jika Allah tak izinkan tak mungkin berlaku..Sungguh benar Allah Maha Penyembuh. WaAllahualam

No comments:

Post a Comment