NIKMAT ALLAH

NIKMAT ALLAH
NIKMAT PENCIPTAAN

Friday, March 6, 2020

DOWN MEMORY LANE

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة اللّٰه وبركاته
12 Februari 2020 / ١٨ جمادىالاخر ١٤٤١ هجريه

الحمدلله ejaan Alhamdulillah bahasa Arab tanpa alif rupanya..kawan saya tegur..Alhamdulillah dia sudi tegur..lnilah kebaikan kalau ada yang sudi menegur kerana manusia di selubungi kelalaian "heedlessness" dan perubahan hanya berlaku kalau kita terima teguran dengan hati yang lapang tanpa kesombongan.

Lama saya tidak menulis memikirkan terlalu banyak peristiwa berlaku di awal tahun 2020. Tahun baru cina ..tahun tikus baru2 ini satu musibah berlaku dengan tersebarnya virus corona di Wuhan China...terlalu banyak maklumat, spekulasi, komen dan pandangan dalam media sosial tak terikut nak di baca semua. Hakikatnya ujian dan musibah permainan kehidupan yang akan menggilap kesabaran.

1 Februari jatuh tarikh ulangtahun ke 41 perkahwinan saya dengan suami tercinta, Alhamdulillah sempat menempah tiket keretapi ets business class destinasi Langkawi transit Sg Petani. Sedia menunggu di Sg Petani Anas yang pernah tinggal di rumah saya Shah Alam, dia sedang menerima rawatan sakit autoimmune..nampak sihat dan boleh berjalan dengan baik Alhamdulillah.

Tajuk blog kali ini ingin membawa nostalgia honeymoon kami 41 tahun lalu di pulau langkawi...beautiful moments dikala langkawi masih raw and pure...masih terasa enaknya air kelapa yang di jual cara petik daripada pokok


Bersambung  7 Mac 2020/12 Rejab 1441H

SubhanaAllah..saya terpaksa post blog ini dulu..hampir sebulan tidak berkesempatan nak sambung kisah Langkawi 41 years after...lain kali cerita..

Too much to chew events politik negara yang memualkan mutakhir ini..saya hanya ada satu rumusan ia di okesterakan oleh pengamal budaya hasad yang Allah nak pamerkan di khalayak umum sebelum di tampilkan dengan hodoh di padang mahsyar nanti nauzubillah..a thinking person akan jelas2 boleh memadankan fakta...hanya Allah Maha Perancang yang terbaik..saya sedang menunggu itu, semoga saya sempat melihat jatuhnya KEBATILAN..dan terserlahnya KEBENARAN..Saya langsung tidak memihak kepada mana2 puluhan parti dan kem politik dinegara sekecil Malaysia ini...cuma saya berdoa demi keadilan, kebenaran dan Rahmatanllialamin amal soleh kita Allah redho..Aaminn ..dan semoga Allah ampunkan kecuaian kita kurang berdakwah dan menegur dengan ilmu yang ada..WaAllahualam

No comments:

Post a Comment