NIKMAT ALLAH

NIKMAT ALLAH
NIKMAT PENCIPTAAN

Saturday, December 5, 2020

METAL POSITIVE VS COVIT POSITIVE

 Bismillahir Rahmanir Rahim

Assalamualaikum warahmatullahi Wabarakatuh

Ahad 6 Disember 2020


Alhamdulillah.. rupanya menulis blog..mencatat diari merupakan terapi kemurungan bagi yang terkesan dengan fenomena covit..la bersumber daripada alquran surah Yusuf ketikamana Nabi Yaakub menangisi penahanan anaknya Bunyamin di Mesir..Baginda mengadu sedih kepada Allah.


Ketika Saya mendengar verdict swab suami Saya covid positive tiba2 air Mata meluncur Tak terkawal..amat sedih kerana diuji..sebentar kemudian Berita 2 cucu di Tangkak juga positive tanpa bergejala..anak Saya menangis sama di gagang phone..Salah satu tanda murung..tangisan..Puas menangis suami Saya memeluk erat. Sabar..faSobran Jamil..Allah Ada..itu terapi kemurungan..dakap Dan ingat Allah


Tarikh keramat 1 Disember 2020 ambulan datang mengambil suami Saya mulanya di bawa ke hospital sg buluh kemudian lewat malam ke pusat rehabilitation covit ceras..Dua cucu Saya di ambil dari rumahnya Tangkak untuk ke hospital Kluang..dapat Saya bayangkan jiwa seorang ibu berpisah dengan anak2nya...aduh...petang itu gambar ziyad menangis tular dalam wassp family. Nangis lagi. 

Dua Hari berturutnya pegawai kkm menalipon bertanya kabar..samada Ada gejala covit Dan keadaan mental sihat. Saya tidak di nasihatkan swab...memadai kurantin kendiri.. sahabat2 saudara Mara bertanya kabar  . bertanya bantuan. .

Alhamdulillah semua didalam kawalan..Dan Saya yakin positive covit mesti di atasi dg mental positive..tidak Ada apa yang Allah jadikan sia2..semua Ada hikmah Dan BAIK belaka aamiinn

No comments:

Post a Comment