NIKMAT ALLAH

NIKMAT ALLAH
NIKMAT PENCIPTAAN

Saturday, December 19, 2020

MOVE ON

 Bismillahir Rahmanir Rahim

Assalamualaikum warahmatullahi Wabarakatuh

Sabtu 19 Disember 2020


Alhamdulillah..10 hari selepas kembali kerahmatuAllah adik Saya Hj Hairudin satu pertemuan keluarga berlaku lagi Kali ini pernikahan Zul lkmal Amri Ghazali anak saudara saya...anak adik nombor 8.


Saya Dan suami ke Kuala Pilah rumah pengantin perempuan bernama Najlah menyertai kereta anak Hj Rosli...anak adik Saya nombor 6. Selesa kereta Alfadnya...namun sewaktu pulang Saya bersama anak Saya Shasha untuk santai2 berjalan sekitar Kuala Pilah... alhamdulillah terubat rindu suami Saya yang lama tidak bertemu cucu2 nya sejak kurantin covit.

Kami menyinggah membeli itik salai...suatu makanan yang Saya sering dengar tapi belum pernah menjamahnya. Rupanya itik tersebut perlu di masak dahulu barulah lembut dagingnya...bukan macam ayam golek yang terus boleh di makan.

Sempat juga kami menikmati cendul durian digerai tepi jalan tapi bersih persekitarannya..kemudian singgah ke Tesco Senawang bersolat Dan membeli belah.. lama rasanya kami tidak berbelanja bersama cucu2 yang akan memilih apa saja barang keperluan mereka.. alhamdulillah...

Shasha Dan keluarga berehat semalaman di shah Alam setelah menikmati itik salai masak cili padi...katanya sedap kerana Saya belum dapat menghadzamkan suatu makanan yang keras...ulcer masih menduga.

Tajuk MOVE ON...satu terapi merawat kesedihan pemergian mengejut ahli keluarga ..Kita teruskan kehidupan berbaki dengan penuh keinsafan bagaimana Kita masing2 "merasai" kematian..semoga semudah air mengalir Dan diredhai Allah.

Zul lkmal telah menjadi suami orang Dan bertambahlah tanggungjawabnya mendidik pasangannya agar Solehah...sesungguhnya hidup bermakna perlukan ilmu mengenal diri Dan Pencipta...mentarbiah diri dengan nilai llahi Dan menghias nilai tersebut menjadi akhlak mulia seorang mukmin. Ia perlukan seorang murrabi..seorang yang sentiasa mengeratkan hubungan dengan Allah serta tidak bertuhankan nafsu walau sesaat...

Namun atas dasar MOVE ON..semua Kita kena teruskan pengabdian semoga mendapat petunjuk Dan hidayah Allah.. Aamiin

No comments:

Post a Comment